Personlige pakker

Posted on 13. desember 2011

13


År etter år har jeg åpnet superlekre gaver fra venninner som virkelig lar fantasien slippe løs i innpakningen. Når jeg spør hva de har gjort, sier de som regel at de bare «eksperimenterte seg fram.»     Det synes så absolutt, men det gjør ikke meg nødvendigvis så mye klokere. I denne utgaven av STUDIO fikk jeg derfor de to herlige (og superdyktige) damene bak Norske Interiørblogger Ann Helen Lund og Solveig Grøvle, samt Studio-blogger Lise til å røpe sine beste innpakkningstips. Og best av alt – her utdyper de både tanker og fremgangsmåte steg for steg.

Hvem har sagt at julekort må være klistrelapper med nisser på? Som den rosa-elskeren jeg er, slår jeg absolutt et slag for denne rosa, japanske teipen. (Foto: fjellby.blogspot.com)

Det enkle er ofte det beste… så elegant kan det bli å skrive rett på pakken. Igjen Også her er det brukt japanske washitap. En av årets viktigste innpakningstrender? (Foto: Ann-Helen Lund)

I år slår jeg et slag for praktisk innpakning. Jeg har iallfall store planer om å gi min jusstudent-kjæreste en lekker eske han kan oppbevare alle pennene sine i.  (Foto: Ann-Helen Lund)

Sort og hvitt er både klassisk og vakkert. Legg merke til hvordan de ulike elementene skaper kontraster og dynamikk. (Foto: Ann-Helen Lund)

Det naturlige er ofte det beste. Jeg har en selverklært kjærlighet for gråpapir, og disse pakkene gjør meg ikke akkurat mindre inspirert til å gå på jakt i naturen! (Foto: fjellby.blogspot.com)

Se flere fantastiske innpakningstips i STUDIO  (selges hos blant annet Narvesen).

Tagget: